آیـا حتما فناوری تشخیص چهره را بپذیریم یـا از آن واهمـه داشته باشیم؟

با توسعه‌ی فناوری تشخیص چهره، شرکت نوین ساختار ایده ال پرتو نگرانی‌ها بر سر حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات افراد افزایش یـافته است. شرکت نوین ساختار ایده ال پرتو حالا صحبت‌ها بـه خارج از مرزهای فناوری کشیده شده و هر طرف استدلال‌های محکمـی ارائه مـی‌کند.
پیشرفت‌های یـادگیری ماشین و شبکه‌های مصنوعی عصبی، سرعت و دقت تشخیص چهره را بـه سطوح جدیدی رسانده است؛ اما چه تضمـینی وجود دارد کـه این فناوری مورد سوءاستفاده قرار نگیرد؟
تشخیص چهره فناوری جدیدی نیست، اما درون چند سال گذشته بـه دلیل پیشرفت‌های هوش مصنوعی، به‌سرعت توسعه پیدا کرده است. شرکت نوین ساختار ایده ال پرتو این فناوری توجه سیلیکون ولی، سازمان‌های تبلیغاتی، تولیدکنندگان سخت‌افزار و حتی دولت‌ها را بـه خود جلب کرده است؛ اما همـه از ظهور این فناوری خوشحال نیستند. به منظور مثال اتحادیـه‌ی آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) و ۳۵ گروه حقوقی دیگر درون نامـه‌ای بـه مدیرعامل آمازون جف بزوس خواستار توقف ارائه سرویس‌های تشخیص چهره‌ی این شرکت بـه اداره‌های پلیس شدند، زیرا نگران‌اند از این فناوری علیـه معترضان و مـهاجران استفاده شود.
نسخه‌های اولیـه‌ی این فناوری کـه قدمت آن‌ها بـه دهه‌ی ۱۹۶۰ بازمـی‌گردد، سنگین و خام بودند. پلیس حتما یک پایگاه داده‌ی تشخیص چهره مـی‌ساخت و به این منظور یک کاربر انسانی حتما مجموعه‌ای از نقاط کلیدی مثل مردمک یـا گوشـه‌ی چشم را روی تصویر چهره‌ی هر سوژه مشخص مـی‌کرد. درون مرحله‌ی بعد سیستم از این نقاط به منظور محاسبه و ثبت فاصله‌‌‌‌ی نشانـه‌ها روی چهره‌ی سوژه استفاده مـی‌کرد.
در مرحله‌ی تشخیص، اپراتور فرآیند نشانـه‌گذاری را روی تصاویر جدید تکرار مـی‌کرد و سیستم فاصله‌ها را با فاصله‌های موجود درون پایگاه داده‌ی خود مقایسه مـی‌‌کرد. سپس اپراتور حتما سیستم را بـه گونـه‌ای تنظیم مـی‌کرد کـه بتواند نوسان‌ها، چرخش و خم شدن سر سوژه را درون نظر بگیرد. امروزه پیشرفت‌های صورت گرفته درون زمـینـه‌های یـادگیری ماشین و شبکه‌های مصنوعی عصبی سرعت و دقت تشخیص چهره را بـه سطوح جدیدی رسانده است.
در زمـینـه‌ی بینایی کامپیوتر، امکان درک اشیـای مختلف درون تصاویر وجود دارد و کارایی سیستم‌های تشخیص چهره درون کشف عناصر چهره بـه سطحی رسیده هست که بدون نیـاز بـه مداخله‌ی انسانی یـا تصحیح خطا (یـا حتی مداخله‌ی اندک) مـی‌توانند تشخیص درستی را ارائه دهند. با توسعه‌ی فزاینده‌ی محاسبات ابری، قابلیت اتصال فراگیر و اینترنت اشیـاء مـی‌توان تشخیص چهره را صرف‌نظر از نتیجه‌ی خوب یـا بد آن درون دستگاه‌ها و برنامـه‌های مختلف تعبیـه کرد.
برای مثال فیسبوک اخیراً از یک ویژگی جدید رونمایی کرده هست که با فناوری تشخیص چهره، بـه کاربران درون مورد بارگذاری تصویری کـه متعلق بـه آن‌ها است، توسط دیگران هشدار مـی‌دهد. بـه این صورت کاربر مـی‌تواند از جعل هویت یـا سوء‌استفاده‌ی دیگران از تصاویر خود جلوگیری کند و کنترل بیشتری روی اطلاعات هویت خود داشته باشد؛ اما معان حریم خصوصی نگران هستند فیس‌بوک بـه عنوان شرکتی کهب‌وکار آن با جمع‌آوری و استخراج داده‌های خصوصی رونق پیدا کرده هست از این فناوری به منظور شناسایی اولویت‌ها و علایق کاربر استفاده کند و کاربرها را هدف تبلیغات‌ سفارشی و محتوای دیگر قرار دهد.
سازمان‌های پلیس و مجری قانون نـه تنـها درون آزمایشگاه‌ها بلکه درون خیـابان‌ها، مرزها، وسایل نقلیـه‌، دوربین‌ها و عینک‌ها نیز بـه استفاده از فناوری تشخیص چهره‌ی پیشرفته علاقه‌مند هستند. این فناوری بـه شناسایی مجرم‌ها و قربانی‌ها کمک مـی‌کند، به منظور مثال مـی‌توان بـه پلیس ولز جنوبی درون بریتانیـا اشاره کرد کـه سال گذشته از این فناوری استفاده کرد.
چین با مـیلیون‌ها دوربین CCTV یـا مداربسته، دارای یکی از پیچیده‌ترین و تهاجمـی‌ترین شبکه‌های تجسس است. این کشور درون سال‌های گذشته امکان تشخیص چهره‌ی بلادرنگ (Real-time) را بـه شبکه‌ی خود اضافه کرد؛ مقام‌های مربوطه کارایی سیستم را درون یک آزمایش ثابت د؛ آن‌ها درون این آزمایش توانستند یکی از گزارشگرهای BBC را تنـها درون هفت دقیقه شناسایی کنند و به شبکه اضافه کنند. درون ماه اردیبهشت (آوریل) پلیس چین از این سیستم به منظور شناسایی و دستگیری یک مظنون بـه جرائم مالی درون کنسرتی با جمعیت بیش از ۵۰٬۰۰۰ نفر استفاده کرد.
در حال حاضر پلیس آمریکا سیستم Amazon Rekognition را درون ایـالت‌های مختلف آزمایش مـی‌کند. بـه گزارش پلیس درون ایـالت‌های واشنگتن و اورگان، صحت نتایج این سیستم ۷۵ درصد است. بر اساس تست جدیدتر همـین سرویس مشخص شد ۲۸ عضو کنگره‌ی ایـالت متحده سوابق کیفری دارند. انتظار مـی‌رود پلیس اورلاندو درون فلوریدا قرارداد آمازون را تمدید نکند.
یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های معان و کارشناسان حریم خصوصی، نبود قانون‌گذاری و سهل‌انگاری نسبت بـه استفاده از این فناوری است. بر اساس بررسی گروهی از معان حریم خصوصی درون سال ۲۰۱۶ بیش از نصف جمعیت بالغ ایـالات‌متحده درون معرض ریسک سیستم‌های اسکن چهره قرار دارند. آیـا مـی‌توان بـه عدالت و درستکاری پلیس درون استفاده از این فناوری اعتماد کرد؟ مروری بر عملکرد فناوری تشخیص چهره‌‌ی پلیس بین‌الملل بریتانیـا نشان مـی‌دهد ۹۸ درصد از تطبیق‌های این سیستم اشتباه بوده‌ است.
این فناوری ماهیتی فرار دارد. عملکرد تشخیص چهره هم درست مثل فناوری‌های دیگر یـادگیری عمـیق، بـه داده‌هایی کـه دریـافت مـی‌کند یـا یـاد مـی‌گیرد وابسته هست و درون صورتی کـه قبلاً نمونـه‌های کافی را ندیده باشد ممکن هست نتیجه‌ی نادرست یـا ناسازگاری را ارائه دهد. به منظور مثال، بررسی اخیر روی دو سرویس معروف تحلیل چهره‌ی IBM و مایکروسافت ثابت کرد هر دو سیستم روی چهره‌ی آقایـان و سفید‌پوستان دقیق‌تر از چهره‌ی خانم‌ها و تیره‌پوستان عمل مـی‌کنند.
اخیراً برد اسمـیت، یکی از مدیران مایکروسافت مقاله‌ای را درون مورد فرصت‌ها و چالش‌های فناوری تشخیص چهره و مسیر آینده‌ی این صنعت نوشته است. اسمـیت نگرانی‌های اخیر درون مورد سوء‌استفاده‌ی احتمالی از تشخیص چهره را تأیید مـی‌کند اما درعین‌حال ابعاد و کاربردهای مثبت آن را هم یـادآوری مـی‌کند.
اخیراً درون مایکروسافت بحث درون مورد کار با قانون گمرک و مـهاجرت (ICE) بالا گرفته است؛ بیش از ۱۰۰ کارمند درخواست لغو قرارداد با ICE (مـیانجی طرح جداسازی کودکان درون مرزها) را با مدیریت مطرح د. ICE از سرویس ابری Azure Government استفاده مـی‌کند. این سرویس با فناوری تشخیص چهره کار نمـی‌کند اما اقدامات انجام شده، نیـاز بـه قانون‌گذاری درون مورد فناوری تشخیص چهره و فناوری‌هایی از این قبیل را اثبات مـی‌کند. اسمـیت مـی‌گوید:
شاید به منظور یک شرکت عجیب بـه نظر برسد کـه به دنبال قانون‌ و مقررات دولتی به منظور محصولات خود باشد، اما درون بسیـاری از بازارها، مقررات صحیح مـی‌تواند بـه فعالیت سالم‌تر تولید‌کننده و مصرف‌کننده کمک کند. اسمـیت درون ادامـه صنایع خودروسازی را مثال مـی‌زند کـه مقررات و استانداردهایی را به منظور امنیت مسافرها درنظر گرفته است.
اسمـیت بـه نقش سازمان‌های فناوری درون کاهش ریسک انحراف فناوری تشخیص چهره اشاره مـی‌کند و برای جلوگیری از نقض حقوق اولیـه‌ی انسان‌ها، درنظر گرفتن و اعمال راهبردهای اخلاقی را ضروری مـی‌داند. او مـی‌نویسد:
سریع حرکت کن و همـه چیز را ببه یک شعار درون سیلیکون ولی تبدیل شده است؛ اما حرکت سریع فناوری تشخیص چهره مـی‌تواند حقوق اولیـه‌ی انسان‌ها را بشکند و نقص کند.
قطعاً تشخیص چهره فناوری قدرتمندی هست اما قدرت مـی‌تواند درون دو مسیر خوب یـا بد پیش برود. بـه گفته‌ی اسمـیت مـی‌توان از هر ابزاری استفاده‌ی خوب یـا بد کرد. حتی مـی‌توان از یک جارو به منظور تمـیز زمـین یـا ضربه زدن بـه سر یک شخص استفاده کرد. هرچقدر ابزاری قدرتمندتر باشد، مزیت یـا خسارتی کـه به بار مـی‌آورد شدیدتر خواهد بود.
لینک خبر: شرکت نوین ساختار ایده ال پرتو https://www.zoomit.ir/2018/9/14/286510/facial-recognition-should-we-fear-it-or-embrace-it/

رفتار فرد درون دبیرستان مـی‌تواند نشان‌دهنده درآمد و موفقیت شغلی درون آینده باشد

به گزارش گروه خبری رایـان پرتو باختر بـه نقل از زومـیت بر اساس مطالعات انجام‌شده توسط انجمن روانشناسی آمریکا بودن یک دانشجوی مسئول، داشتن علاقه بـه مدرسه و نیز داشتن مـهارت‌های خوب خواندن و نوشتن، نـه تنـها موجبب نمرات خوب توسط دانش‌آموزان مـی‌شود، بلکه با صرف نظر از ضریب هوشی، موقعیت اجتماعی و اقتصادی والدین یـا دیگر عوامل شخصیتی، مـی‌تواند پیش‌بینی‌کننده‌ی موفقیت تحصیلی و موفقیت شغلی آن‌ها نیز باشد.

پژوهشگران آموزشی، دانشمندان علوم سیـاسی و اقتصاددانان علاقه‌ی زیـادی بـه ویژگی‌ها و مـهارت‌هایی کـه والدین، معلمان و مدارس حتما برای افزایش شانس موفقیت درون زندگی آینده درون دانش آموزان پرورش دهند، دارند. پژوهش‌های ما نشان داده هست که رفتارهای خاص درون دبیرستان اثرات طولانی‌مدت روی زندگی سال‌های بعد دارد.
اسپنگلر و همکارانش داده‌های جمع آوری شده توسط موسسه‌ی تحقیقات امریکایی مربوط بـه ۳۴۶۶۶۰ دانش‌آموز دبیرستانی آمریکایی درون سال ۱۹۶۰ و نیز اطلاعات ۸۱۹۱۲ نفر از آن دانش آموزان درون ۱۱ سال بعد و اطلاعات ۱۹۵۲ نفر از آنـها درون پنجاه سال بعد را تجزیـه تحلیل نمودند. درون فاز اول مطالعه، اطلاعات اولیـه از دبیرستان شامل رفتارهای مختلف دانش آموزان و نگرش آن‌ها، ویژگی‌های شخصیتی، توانایی‌های شناختی، وضعیت اجتماعی-اقتصادی والدین و عوامل جمعیت شناختی مورد بررسی قرار گرفتند. درون ادامـه پیشرفت کلی تحصیلی، درآمد و اعتبار شغلی آن‌ها اندازه گیری شد.
مسئول، علاقمند بـه مدرسه و داشتن مشکلات کمتر درون ارتباط با خواندن و نوشتن به منظور یک دانش‌آموز، به‌طور معنی‌داری با پیشرفت تحصیلی بیشتر و یـافتن شغل معتبرتر درون یـازده سال و پنجاه سال بعد از دبیرستان، مرتبط بود. حتی زمانی کـه پژوهشگران عوامل دیگری همچون وضعیت اجتماعی-اقتصادی والدین، توانایی‌های شناختی و ویژگی‌های شخصیتی کلی دانش آموزان را درون نظر گرفتند، باز هم این عوامل دارای نقش بودند.
در حالی کـه نتایج فوق عجیب نیستند، اسپنگلر اشاره کرد کـه چگونـه رفتارهای قابل‌اعتماد خاص درون مدرسه مـی‌تواند موفقیت‌های بعدی افراد را پیش‌بینی کند. طبق گفته‌ی اسپنگلر، تجزیـه‌و‌تحلیل داده‌ها نشان مـی‌دهد کـه پیشرفت تحصیلی بیشترین نقش را کلی دارد. او گفت:
به ویژگی‌ها و رفتارهای دانش‌آموزان درون دبیرستان پاداش داده شده بود و این منجر بـه پیشرفت تحصیلی بیشتر شده بود، این امر بـه نوبه‌ی خود با اعتبار و درآمد شغلی بیشتر درون آینده ارتباط داشت. این مطالعه نشان مـی‌دهد کـه رفتارهای خاص درون دوره‌های مـهم زندگی مـی‌تواند پیـامدهای دراز مدت به منظور زندگی فرد داشته باشد.

چگونـه بفهمـیم یک استارتاپ ارزش ریسک دارد

چگونـه بفهمـیم یک استارتاپ ارزش ریسک دارد :
عوامل زیـادی درون موفقیت یـا شکست استارتاپ‌ها دخیل هستند بنابراین بررسی توانایی‌های بالقوه بـه بنیـان‌گذاران و سرمایـه‌گذاران کمک مـی‌کند دید عمـیق‌تر و بازتری نسبت بهب‌وکار نوپا پیدا کنند.
یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌هایی کـه در مورد تمامب‌وکارهای نوپا وجود دارد این هست که آیـا مـی‌تواند درون آینده عملکرد خوبی داشته باشد یـا خیر. بـه همـین منظور حتما دید کدام معیـارهای داخلی و خارجی بـه طور بالقوه روی عملکرد یک استارتاپ درون آینده تأثیر خواهند گذاشت. به منظور بررسی این معیـارها ابتدا حتما به ارزیـابی استارتاپ بپردازیم و سپس ریسک‌های آن را مورد بررسی قرار دهیم.
استارتاپ‌های یونیکورن (استارتاپ‌هایی کـه در زمان کم ارزش مـیلیون دلاری پیدا مـی‌کنند) این باور را درون عموم ایجاد کرده‌اند کـه پتانسیل رشد، دلیل اصلی موفقیت استارتاپ است. درصورتی‌که برنده‌ی اصلی رقابت استارتاپ‌هایی هستند کـه تلاش مـی‌کنند ریسک‌های موجود را کاهش دهند. با این حال عوامل زیـادی درون موفقیت یکب‌وکار دخیل هستند و تعداد کمـی از استارتاپ‌های یونیکورن از ابتدا پیش‌بینی شده بودند کـه به این مرحله خواهند رسید. از آنجایی کـه شناختن ریسک‌ها که تا حدود زیـادی از شکست استارتاپ جلوگیری مـی‌کند،.
۱- آیـا اعضای تیم محصول مورد نیـاز بازار را پیدا خواهند کرد؟
یکی از اولین مواردی کـه در ارزیـابی ریسک‌های استارتاپ حتما در نظر گرفته شود این هست که آیـا محصول یـا خدمات استارتاپ مـی‌توانند جایگاه خود را درون بازار پیدا کنند؟ طبق گزارش اعلام شده توسط CB Insights (شرکت سازنده‌ی نرم‌افزارهای پیش‌بینی روند تکنولوژی) دلیل اصلی شکست نیمـی از استارتاپ‌ها این بوده کـه بازار هیچ نیـازی بـه محصول یـا خدمات آن‌ها نداشته است. الشولتز (Alex Schultz)، معاون بازاریـابی رشد شرکت فیسبوک معتقد هست پیدا محصولی کـه مطابق نیـازهای بازار باشد چالش بزرگی است. او درون یکی از سخنرانی‌های خود درون دانشگاه استنفورد گفته هست اکثر استارتاپ‌ها گمان مـی‌کنند محصول مناسب به منظور ارائه بـه بازار را پیدا کرده‌اند درصورتی‌که باور آن‌ها با واقعیت تفاوت دارد. هیچ‌نمـی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند و گاهی‌اوقات حتی محصولات مرتبط با تکنولوژی جالب نیز نمـی‌توانند توجه مشتری را جلب کنند. به منظور اینکه ببینید آیـا محصول یـا خدماتی کـه مـی‌خواهید بـه بازار عرضه کنید شانسی دارند یـا خیر بهتر هست سوال‌های زیر را از خودتان بپرسید:
آیـا اعضای تیم مـی‌توانند مشتری و چالش‌های او را توصیف کنند؟ ورود بـه بازار معمولا با شناخت و درک مشتری آغاز مـی‌شود. بنابراین هرقدر از توضیحات خاص‌تری استفاده شود، احتمال موفقیت استارتاپ درون ارائه‌ی محصول نیز بیشتر خواهد شد.
آیـا بنیـان‌گذاران سابقه‌ی این کار را دارند؟ ببینید آیـا بنیـان‌گذاران یک استارتاپ قبلا درون چنین فضایی کار کرده‌اند یـا فقط یک ایده‌ی جالب بـه ذهنشان رسیده است؟
آیـا روند رشد صعودی بوده است؟ نرخ پیشرفت طبیعیب‌وکار را بررسی کنید و ببینید آیـا صعودی بوده هست یـا نزولی؟ آیـا مشتری‌ها از خدماتی کـه دریـافت کرده‌اند راضی بوده‌اند و شما را بـه دیگران پیشنـهاد داده‌اند یـا تبلیغات آن‌ها را بـه سمت برند جذب کرده است؟ گاهی اوقات سرمایـه‌گذاری روی تبلیغات باعث خریده شدن رشد استارتاپ شده و از این موضوع بـه عنوان موفقیت یک محصول یـا خدمات درون بازار یـاد مـی‌شود.
۲- آیـا اعضای تیم مـی‌توانند راه‌حل‌های مقیـاس‌پذیر ارائه دهند؟
پیدا محصول یـا خدماتی مطابق نیـازهای بازار تازه شروع ماجرا است. یک استارتاپ حتما بتواند محصولات خود را درون مقیـاس نیـازهای مشتری تحویل دهد. بسیـاری ازب‌وکارها بـه دلیل نداشتن ایده‌های بزرگ و خلاقانـه شکست نمـی‌خورند بلکه دلیل شکستشان عدم ارائه‌ی محصولات با روش درست است.
اجرای خوب یک ایده بـه ساختن محصول بدون نقص، بازاریـابی صحیح، استفاده از کانال‌های مناسب به منظور توزیع، مقیـاس‌پذیری محصولات و خدمات و تضمـین کیفیت آن‌ها بستگی دارد. به منظور اینکه ببینید آیـا تیمتان از عهده‌ی چنین کاری برمـی‌آید یـا خیر عوامل موفقیت درون صنعت استارتاپ خود را پیدا کنید. این عوامل درون هر صنعتی متفاوت هستند و مشخص مـی‌کنند آیـا یکب‌وکار مـی‌تواند درون آینده بـه موفقیت برسد؟
به‌عنوان مثال درون امور مربوط بـه خرده‌فروشی، توجه بـه جزئیـات، دنبال معیـارهای مـهم، بررسی عوامل مـهم روی مـیزان فروش و تصمـیم درون مورد راه‌حل‌های جدید بسیـار مـهم هستند. درصورتی‌که درون امور مربوط بـه نرم‌افزار، طراحی محصولی مطابق با نیـازهای کاربر اهمـیت بیشتری دارد. همچنین درون امور مربوط بـه محصولات مصرفی، بـه بازاریـابی برند و نحوه‌ی توزیع محصولات حتما بهای بیشتری داده شود.
برای کاهش ریسک استارتاپ ببینید سایرب‌وکارها چگونـه بـه موفقیت دست پیدا کرده‌اند. اینکه چه چیزی باعث شده یک کارآفرین موفق رشد کند درحالی‌که سایر رهبران شکست خورده‌اند. خواندن زندگی‌نامـه بنیـان‌گذاران سرشار از نکات آموزنده است. سعی کنید این نکات را با شرایط استارتاپ خود تطبیق دهید و سپس آن‌ها را بـه کار بگیرید.
۳- آیـا اعضای تیم همکاری خوبی با هم دارند؟
مواردی کـه تا اینجا بررسی کردیم مانند پیدا محصول مناسب و مقیـاس‌پذیری، همگی بـه فعالیت اعضای تیم بستگی دارند. جالب هست بدانید کـه CB Insights نداشتن تیم مناسب را سومـین دلیل اصلی شکست خوردن استارتاپ‌ها مـی‌داند. بنابراین بسیـار مـهم هست که ببینیم اعضای تیم چگونـه با یکدیگر همکاری مـی‌کنند. به منظور سنجیدن این موضوع ببینید اعضای تیم از نظر شخصیتی و حرفه‌ای چه شناختی از یکدیگر دارند و چگونـه با یکدیگر ارتباط برقرار مـی‌کنند. دقت بـه زبان بدن افراد، هنگام برقراری ارتباط نشان مـی‌دهد که تا چه اندازه بـه صحبت با یکدیگر علاقه دارند. همچنین ببینید آیـا اعضای تیم دیدگاه خود را با یک روش بیـان مـی‌کنند و پیغام مشترکی دارند یـا خیر؟ اغلب مردم زمانی کـه تحت استرس قرار مـی‌گیرند رفتارهای متفاوتی دارند بنابراین ببینید آیـا مـی‌توانید درون چنین شرایطی به منظور ارائه‌ی یک راه حل مفید روی اعضای تیم حساب باز کنید. بنیـان‌گذار یک استارتاپ به منظور همسو چشم‌انداز اعضای تیم حتما از استراتژی تهیـه‌ی نقشـه‌ی مسیر استفاده کند. نقشـه‌ی مسیر نـه تنـها حتما جایگاهب‌وکار را درون پنج سال آینده توصیف کند بلکه حتما نقش هر شخص به منظور رسیدن بـه آن جایگاه را بـه درستی تعریف کند.
۴- آیـا اعضای تیم مـی‌توانند انطباق پیدا کنند؟
درحالی‌که تیم‌ها حتما یک دید کلی از برنامـه‌های آینده داشته باشند، همچنین حتما بدانند کـه چگونـه مـی‌خواهند بـه این چشم‌انداز دست پیدا کنند. این موضوع درواقع همان فلسفه‌ی پیوت (pivot) را توضیح مـی‌دهد. پیوت زمانی رخ مـی‌دهد کـه یک استارتاپ جهت استراتژی خود را تغییر مـی‌دهد و تلاش مـی‌کند از مسیر دیگری بـه موفقیت برسد. استارتاپ‌ها حتما از فرآیندهای علمـی درون فعالیت‌هایشان استفاده کنند بـه این صورت کـه با یک فرضیـه‌ی اولیـه شروع کرده، سپس آن را بیـازمایند و با اندازه‌گیری نتایج تغییرات لازم را اعمال کنند. به‌عنوان مثال شرکت Slack درون ابتدا قصد داشت درون زمـینـه‌ی بازی‌های کامپیوتری فعالیت کند اما امروزه بـه عنوان کاربردی‌ترین برنامـه‌ی کار تیمـی شناخته مـی‌شود. شرکت Flickr نیز قصد داشت درون زمـینـه‌ی بازی‌های کامپیوتر کار کند اما امروزه بـه یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های اشتراک‌گذاری تصویر تبدیل شده است. یـا شرکت یوتیوب نیز درون ابتدا به‌عنوان یک سایت دوست‌یـابی کار مـی‌کرد. همـه‌ی این مثال‌ها نشان مـی‌دهند ایجاد تغییر و همسو شدن با بازار شانس موفقیت استارتاپ را افزایش مـی‌دهد. بـه همـین دلیل قابلیت انعطاف‌پذیری یکی از ویژگی‌های مـهمـی هست که هنگام سنجش توانایی‌های استارتاپ حتما در نظر گرفته شود.
بنابراین به‌عنوان یک رهبر از خودتان بپرسید مدلب‌وکارتان که تا چه اندازه انعطاف‌پذیر هست و اگر همـه چیز مطابق مـیل پیش نرود آیـا مـی‌تواند خودش را با شرایط وفق دهد و از فرصت‌های جدید استفاده کند؟ مدل‌های مختلفب‌وکار دارای سطوح مختلفی از انعطاف‌پذیری هستند. به‌عنوان مثال اگر یک منطقه‌ی توریستی محبوبیت خودش را از دست بدهد و تعداد بازدیدکنندگان آن کم شود، هتل‌های آن منطقه هم تحت تأثیر قرار مـی‌گیرند اما نمـی‌توانند بابت این موضوع کاری انجام دهند. اما شرکت AirBnB، کـه در زمـینـه‌ی اجاره‌ی اقامتگاه فعالیت مـی‌کند، مـی‌تواند بـه راحتی درون مورد این موضوع انعطاف‌پذیری نشان دهد.
درنتیجه بسیـار مـهم هست که ببینیم تیم‌ها و مدل‌هایب‌وکار چه واکنشی درون برابر تغییرات خواهند داشت. ما نمـی‌توانیم تغییرات را بـه تنـهایی پیش‌بینی کنیم اما مـی‌توانیم تأثیرات آن را پیش از وقوع بررسی کنیم. اگر بتوانیم معیـارهای صحیح را به منظور سنجیش عملکرد محصول درون بازار تعریف کنیم، هرگونـه تغییر درون احساسات مشتری را نیز متوجه خواهیم شد. به‌عنوان مثال مـیزان وفاداری مشتری بـه برند، هزینـه‌های خرید مشتری و نرخ تراکم از جمله‌ی این معیـارها هستند. زمانی کـه این معیـارها نشان دهند بازار علاقه‌ای بـه محصولات یکب‌وکار ندارد، علت چنین رفتاری از سوی مصرف‌کنندگان‌ حتما پیدا شده و در صورت لزوم تغییراتی روی محصول اعمال شود.
۵- آیـا ایده‌ی استارتاپ قابل دفاع است؟
آخرین عاملی کـه برای سنجیدن ارزشمندی استارتاپ حتما بررسی شود این هست که آیـا رقبایی با سرمایـه‌ی بیشتر مـی‌توانند پیشنـهاد بهتری بـه بازار ارائه دهند یـا خیر؟ و آیـا استارتاپ مـی‌تواند بـه جایگاهی دست پیدا کند کـه توسط رقبا تهدید نشود؟ زمان بین شروع و اتمام فرآیند تولید، دیگر موفقیت استارتاپ‌ها را تضمـین نمـی‌کند. درون حال حاضر اینکه یک برند محصولی را به منظور اولین بار بـه بازار عرضه مـی‌کند اهمـیت چندانی ندارد. برندی کـه بتواند درون بازار جا بیفتد همـیشـه برنده‌ی رقابت خواهد بود. فراموش نکنید کـه شرکت Yahoo به‌عنوان اولین موتور جستجو شروع بـه فعالیت کرد و MySpace نیز اولین پلت‌فرم شبکه‌های اجتماعی بود. اما امروزه هر دوی آن‌ها با برندهای بهتری جایگزین شده‌اند.
امروزه موضوع قابل دفاع بودن یک ایده بـه عوامل بسیـار زیـادی بستگی دارد. شرکت فیسبوک نشان داد شبکه‌ای از کاربران مـی‌تواند درون برابر بسیـاری از رقبا پیروز شود. نتفلیو Soundcloud نیز ثابت د کـه داده حتی مـی‌تواند درون برابر شناخت عمـیق مشتری نیز پیروز شود. شرکت‌های تهیـه کالای مصرفی مانند Moleskine نیز از مزیت محبوبیت برندشان بهره‌مند شده‌اند.
ارزیـابی و سنجیدن تواناهایی استارتاپ فرآیند دشواری هست که اگر طی آن روی معیـارهای مـهم و ضروری تمرکز نشود امکان شکست خوردن آن وجود دارد. فکر روی این پنج سوال بـه بنیـان‌گذاران و سرمایـه‌گذاران اجازه مـی‌دهد دید بهتری از توانایی‌های استارتاپ داشته باشند.
https://www.zoomit.ir/2018/3/13/269542/is-your-startup-worth-the-risk/

یک پنجم کارمندان برتر درون معرض فرسودگی شغلی هستند

به گزارش گروه خبری رایـان پرتو باختر بـه نقل از زومـیت استرس‌های بلندمدت و انتظارات غیر منطقی مدیران باعث مـی‌شود یک‌پنجم کارمندان باانگیزه و مشتاق، بـه افسردگی و فرسودگی شغلی دچار شوند.

پیش از بررسی روند کاری انواع کارمندان باانگیزه و کوشا، یک داستان واقعی را باهم مرور مـی‌کنیم:

آقای الف محل کار جدید خود را دوست داشت و برای شروع کار، به‌شدت باانگیزه بود. مدیرانش هم از مشارکت و پشتکار و حرفه‌ای بودن او خشنود بودند. او ساعت‌های طولانی کار مـی‌کرد که تا مطمئن شود اعضای تیمش به‌خوبی مدیریت مـی‌شوند، کارها به‌موقع تحویل داده مـی‌شود و نتایج پروژه‌ها عالی است. طی دو ماه اول، او به‌تنـهایی یک کنفرانس بزرگ بازاریـابی را با تمام جزئیـاتش سازمان‌دهی کرد. آن‌طور کـه همـه مـی‌گفتند، این کنفرانس یک شاهکار خیره‌کننده بود.

بااین‌حال چند هفته قبل از این رویداد، سطح استرس آقای الف به‌اندازه‌ای بالا بود کـه مـی‌توانست برخی از علائم فرسودگی را درون خود مشاهده کند: او بـه لحاظ روحی و فیزیکی به‌شدت خسته بود، افسرده بود و از مشکلات خواب رنج مـی‌برد. رئیسش از او خواست کـه مدتی مرخصی بگیرد. او نـه‌تنـها موفق نشد درون کنفرانسی کـه خودش همـه‌ی تدارکات آن را فراهم کرده بود حضور یـابد، بلکه بـه استراحت و بهبودی طولانی‌مدتی نیـاز داشت که تا دوباره بـه سطح بازدهی و کارایی پیشین خود برسد. علائم فرسودگی، نتیجه‌ی استرس درازمدت و کاهش انرژی او درون طول زمان بود.

آیـا تعهد و مشارکت بـه معنای شکوفایی کارمندان است؟

مشارکت کارمندان، یکی از نگرانی‌های همـیشگی بخش منابع انسانی شرکت‌ها است. مؤسسه‌ی گالوپ گزارش مـی‌دهد کـه ۷۰ درصد کارمندان نسبت بـه کارشان متعهد نیستند. این آمار تکان‌دهنده باعث شده هست مدیران و محققان، درون پی یـافتن راه‌ حلی به منظور افزایش علاقه و مشارکت کارمندان باشند.

برخی از نتایج مثبت تعهد و مشارکت کارمندان عبارت‌اند از بهره‌وری و کیفیت کار بالاتر، افزایش ایمنی و حفظ کارمندان. این نتایج باعث شده هست محققانی نظیر آرنولد باکر، پروفسور روانشناسی سازمانی دانشگاه اراسموس روتردام و همکارانش، مشارکت و همکاری حرفه‌ای را با «رشد و شکوفایی کاری» مرتبط بدانند. همچنین امـی ال رچلی، استاد روانشناسی آموزشی دانشگاه جورجیـا و همکارانش معتقدند تعهد و مشارکت دانشجویـان درون دانشگاه، نشانـه‌ای از «شکوفایی» آنان است.

درحالی‌که مشارکت مزایـای خودش را دارد، اغلب ما متوجه شده‌ایم کـه وقتی به‌شدت به منظور دستیـابی بـه یک هدف تلاش مـی‌کنیم، مسئله‌ی ناخوشایند دیگری را نیز تجربه مـی‌کنیم: سطوح بالای استرس. اینجا هست که برخلاف مـیل ما، اوضاع کمـی پیچیده مـی‌شود.

مطالعات اخیر مرکز هوش هیجانی دانشگاه ییل (با همکاری بنیـاد Faas) نشان مـی‌دهد کـه تعامل و مشارکت، صرفاً تجربه‌ی سودمندی نیست. این تحقیق کـه مـیزان مشارکت و فرسودگی شغلی را درون بیش از هزار کارمند بررسی کرده بود، نشان مـی‌داد به منظور برخی از افراد، تعامل و مشارکت کاری یک تجربه‌ی کاملاً سودمند و مفید است. از هر پنج نفر، دو نفر مشارکت بالا را با سطوح کمـی از فرسودگی تجربه مـی‌د. آنچه این گروه از کارمندان گزارش کرده بودند شامل نتایج مثبت بالا (احساسات هیجانی مثبت وب مـهارت‌های جدید) و نتایج منفی کم (دلسردی و جستجوی شغل جدید) بود. محققان این گروه را متعهدان کارا مـی‌نامند.

از طرف دیگر، نتایج مطالعات نشان مـی‌داد کـه از هر پنج نفر، یک نفر زمان مشارکت بالا و فرسودگی شدید را تجربه مـی‌کند. محققان این گروه را متعهدان خسته مـی‌نامند. این گروه از کارمندان، نسبت بـه کاری کـه انجام مـی‌دهند مشتاق و پرشورند؛ اما احساسی کـه پشت سر مـی‌گذارند، ترکیبی از علاقه، استرس و ناامـیدی است. نکته‌ای کـه باید بـه آن توجه کنیم این هست که این گروه، از رفتارهای مطلوبی نظیر یـادگیری مـهارت‌های جدید بهره مـی‌برند و درعین‌حال تمایل بسیـار زیـادی بـه ترک شغل خود دارند؛ حتی بیشتر از کارمندانی کـه هیچ‌گونـه تعهدی بـه شغلشان احساس نمـی‌کنند.

این نتایج بدان معنی هست که شرکت‌ها، ممکن هست در معرض از دست برخی از کارمندان فوق‌العاده باانگیزه و سخت‌کوش خود باشند؛ آن‌هم نـه بـه علت عدم مشارکت این افراد، بلکه بـه دلیل تجربه‌ی هم‌زمان فرسودگی و استرس بالای آنان.
چگونـه مـی‌توان بدون تجربه‌ی فرسودگی، تعامل و مشارکت بالا را حفظ کرد؟

درحالی‌که بخش منابع انسانی (HR) همـه‌ی تلاش خود را روی یـافتن راه‌های افزایش مشارکت و تعهد کارکنان متمرکز کرده است، ما حتما به دنبال رویکرد جدیدی باشیم کـه تساعی کارمندان را افزایش دهد و هم‌زمان از فرسودگی آنان جلوگیری کند. بـه این منظور حتما تفاوت مـیان «متعهدان کارا» و «متعهدان خسته» را بررسی کنیم.

تحقیقات نشان مـی‌دهند کـه نیمـی از متعهدان کارا، از منابع برتری نظیر حمایت سرپرست بخش، پاداش بابت فعالیت‌های مطلوب، استقلال نسبی عملکرد، حجم کار مناسب، بروکراسی پایین و همچنین مورد توجه قرار گرفتن، بهره مـی‌برند. درون مقابل، کمتر از چهار درصد متعهدان خسته از چنین مزایـایی برخوردارند. اکثریت این گروه (حدود ۶۴ درصد) با انتظارات افراطی از طرف کارفرمای خود مواجه هستند.

بنابراین مدیران و سرپرستان به‌منظور افزایش تعداد کارمندان متعهد کارا، حتما منابع و مزایـای مورد نیـاز آن‌ها را درون اختیـارشان بگذارند و کمک کنند کـه این افراد احساس خوبی نسبت بـه کارشان داشته باشند. به‌علاوه حتما منابع استرس‌زای محیط کار را بیـابند و پوشش دهند.

بخش‌های منابع انسانی درون بسیـاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها، مـی‌دانند کـه کارمندانشان از استرس رنج مـی‌برند و به همـین منظور برنامـه‌های خاصی به منظور بهبود سلامت و کاهش استرس پرسنل درون نظر مـی‌گیرند (معمولاً رژیم غذایی سالم، تمرین‌های ورزشی، ذهن‌آگاهی). شکی نیست کـه استرس مزمن سلامت کارمندان را بـه خطر مـی‌اندازد؛ اما واقعیت این هست که این قبیل برنامـه‌ها راه کاملی به منظور رفع استرس‌های کاری نیستند. داده‌ها نشان مـی‌دهند کـه گرچه برنامـه‌های سلامت که تا حدودی مفید واقع مـی‌شوند؛ ولی فاکتور مؤثرتر و مـهم‌تر، خود «کار» است. مدیران حتما مـیان خواسته‌ها و انتظاراتی کـه از کارمندان دارند و منابع و مزایـایی کـه در اختیـار آنان مـی‌گذارند، تعادل برقرار کنند. هرچه سطح انتظاراتی کـه از کارمندان مـی‌رود بالاتر باشد، آن‌ها بـه حمایت، تأیید و فرصت‌های پیشرفت بیشتری نیـاز دارند.

اما کشش اه، با انگیزه‌ها سنجیده مـی‌شوند. ما اغلب اوقات فراموش مـی‌کنیم کـه چالش‌های بزرگ، مستلزم هزینـه‌های بزرگ هستند. چالش‌های بزرگ حتی به منظور افراد باانگیزه نـه‌تنـها استرس و اضطراب آفرینند، بلکه بـه فرسودگی منجر مـی‌شوند. تحقیقات درون مورد کشش اه نیز نتایج یکسانی ندارند. به منظور برخی از افراد، تعقیب اه بلندپروازانـه منجر بـه عملکرد بهتر و کاراتری مـی‌شود؛ که تا زمانی کـه اه متوسطی را دنبال مـی‌کنند. به منظور بیشتر افراد، اه با کشش بـه کاهش انگیزه، ریسک‌های احمقانـه یـا کنار کشیدن و تسلیم شدن منجر مـی‌شود.
مدیران و رهبران منابع انسانی مـی‌توانند با متعادل انتظاراتی کـه از کارمندان دارند بـه بهبود این روند کمک کنند. آن‌ها حتما اطمـینان حاصل کنند کـه اهی واقع‌گرایـانـه و مطابق با مـهارت‌ها و توانایی‌های کارمندانشان تعیین مـی‌کنند. به‌علاوه آن‌ها مـی‌توانند منابع موجود درون محیط کار را افزایش دهند. منابع محیط کار نـه‌تنـها امکانات و تسهیلات مادی و زمان، بلکه همدلی و درک شرایط کارکنان را نیز شامل مـی‌شود. رهبران و مدیران با اجتناب از ارسال ایمـیل یـا تماس‌های تلفنی بعد از ساعات کاری، تنظیم برنامـه‌های شرکت به‌طوری‌که به منظور بعدازظهرها و آخر هفته‌ها کاری باقی نماند، مشخص یک زمان ثابت به منظور استراحت وقت ناهار، این پیـام را ارسال مـی‌کنند کـه به تعادل زندگی کارمندانشان اهمـیت مـی‌دهند.

بی‌تردید مشارکت و تساعی کارمندان فاکتوری کلیدی به منظور پیشرفتب‌وکار است؛ اما رهبران و مدیران حتما به یـاد داشته باشند کـه تعامل هوشمند منجر بـه اشتیـاق، انگیزه و بهره‌وری بدون فرسودگی مـی‌شود. افزایش انتظارات و وظایف کارمندان، حتما با افزایش منابع مادی و غیرمادی همراه باشد؛ به‌ویژه پیش از آنکه مـهلت‌های زمانی فشرده و دیگر عوامل استرس‌زا تأثیرات مخربی به‌جای بگذارند.

لینک خبر :https://www.zoomit.ir/2018/2/5/268032/highly-engaged-employees-burnout-risk/

قواعد استفاده از SEO و SEM به منظور رشدب و کارهای آنلاین

اگر مـی‌خواهید مشتریـان بالقوه‌ی بیشتری با جستجوی اینترنتی بـه وب‌سایت شما دست پیدا کنند، حتما اولویت‌های موتورهای جستجو را بشناسید.

اگر بـه مدیریت یکب‌وکار مشغولید، اهمـیت وب و تلفن همراه را به‌خوبی درک مـی‌کنید. همـه‌ی مشتریـان، چه آن‌ها کـه مـی‌خواهند غذای خود را آنلاین سفارش دهند و چه آن‌ها کـه به دنبال محتوا یـا اطلاعات خاصی هستند، از موتورهای جستجوی اینترنتی استفاده مـی‌کنند.

احتمالاً که تا به امروز شما با دنیـای پیچیده‌ی بهینـه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریـابی موتورهای جستجو (SEM) آشنا شده‌اید. ولی مـهم‌ترین نکاتی کـه باید درون مورد SEO و SEM بدانید چیست؟

اندرو شلتون، متخصص SEO/SEM و مؤسس آژانس بازاریـابی Martec360، مـی‌گوید اگر مـی‌خواهید فروش خود را از طریق موتورهای جستجو افزایش دهید، حتما به این ۶ قاعده توجه کنید:

موبایل اولین و مـهم‌ترین اولویت دنیـای اینترنت است

آیـا هنوز به منظور اطمـینان پیدا از اهمـیت موبایل درون دنیـایب‌وکار، بـه شواهد و مدارک نیـاز دارید؟ ۹۶ درصد مردم از گوشی‌ هوشمند به منظور انجام کارهای روزمره‌ی خود استفاده مـی‌کنند. حدود ۷۰ درصد از صاحبان گوشی‌ هوشمند، پیش از خرید یک محصول، تحقیقات مورد نیـازشان را با استفاده از گوشی انجام مـی‌دهند. نیمـی از ترافیک وب‌سایت‌ها، از گوشی‌ هوشمند و تبلت‌ مـی‌آید.

به‌علاوه اخیرا گوگل روی شاخصی با عنوان Mobile-First تمرکز کرده است. بـه عبارتی گوگل درون آینده‌ای نزدیک، ابتدا محتوای سازگار با موبایل را نمایش مـی‌دهد و نتایج را بر این اساس رتبه‌بندی مـی‌کند.

روی بازاریـابی موتورهای جستجو سرمایـه‌گذاری کنید

محتوای پرداختی بازاریـابی موتورهای جستجو (SEM)، واقعاً ارزشمند است. شلتون مـی‌گوید پیش‌ازاین بـه مشتریـانش تأکید مـی‌کرد کـه روی SEO تمرکز کنند؛ ولی حالا کـه مصرف‌کنندگان از گوشی‌ به منظور جستجوی نیـازهایشان استفاده مـی‌کنند، این سلسله‌مراتب نیز تغییر کرده است.

شلتون مـی‌گوید:

بازاریـابی ایمـیلی مـهم‌ترین ابزار بازگشت سرمایـه محسوب مـی‌شود؛ چراکه بـه شما اجازه مـی‌دهد درون خانـه‌ی خود با مشتریـانتان وارد گفتگو شوید. ولی درون درجه‌ی بعد هیچ راهکاری، کارایی SEM را به منظور شما نخواهد داشت.

او تخمـین مـی‌زند کـه در سال ۲۰۱۶، هزینـه‌های پرداخت‌شده به منظور SEM بیش از ۲۵ درصد افزایش‌ یـافته‌اند.

استراتژی معتبری به منظور تولید محتوا داشته باشید

نکته‌ای کـه حتماً بارها شنیده‌اید و هنوز مصداق عینی آن را مـی‌توان دید، این هست که بـه کیفیت محتوای تولیدی خود توجه کنید. اگر قصد دارید با استفاده از SEO بهب‌وکار خود رونق بدهید، حتما محتوایی باکیفیت و مفید به منظور وب‌سایت خود فراهم کنید.

فرض کنید کـه مـی‌خواهید نیـاز یـا مشکل مشتریـانتان را برطرف کنید. چه پاسخ‌هایی به منظور پرسش‌های مشتریـان دارید؟

آیـا مکانیزمـی ارائه کرده‌اید کـه از آن طریق مشتریـان بتوانند سؤالات خود را مطرح کنند؟ ایده‌هایی کـه برای پست‌های وبلاگ دارید، FAQ (پرسش‌های متداول مخاطبان) و لینک راهنمای خریداران، بهترین گزینـه‌هایی هستند کـه مـی‌توانند باعث رجحان شما شوند.

رسانـه‌های اجتماعی ارزش سرمایـه‌گذاری دارند

رسانـه‌های اجتماعی تأثیر فوق‌العاده‌ای بر رشد برخی ازب‌وکارها دارند و شما حتما حتماً تجزیـه‌وتحلیل هزینـه-فایده آن‌ها را مد نظر قرار دهید. مثلاً اگر ۶ ساعت از زمان خود را صرف ارسال توییت‌هایی مـی‌کنید کـه برای شما ترافیک بیشتری نمـی‌آورند، مسیر اشتباه را انتخاب کرده‌اید.

شلتون توصیـه مـی‌کند رسانـه‌های اجتماعی را نـه‌فقط به‌عنوان ابزاری به منظور فروش بیشتر، بلکه به‌عنوان ابزاری به منظور مشارکت و گفتگو با مردم درون نظر بگیرید.

درواقع اگر از رسانـه‌های اجتماعی به منظور تبلیغات افراطی استفاده کنید، شاهد نتیجه‌ای معخواهید بود. درون عوض بهتر هست بررسی کنید کـه چگونـه مـی‌توانید محتوایی بارزش‌تر و کاربردی‌تر ارائه کنید.

شـهرت و اعتبار آنلاین خود را مدیریت کنید

شرکت Shopper Approved (پلتفرمـی کـه به مشتریـانش کمک مـی‌کند رتبه‌بندی‌های آنلاین و نظرات و دیدگاه‌های مرتبط با محصولات را مشاهده کنند) مـی‌گوید ۸۸ درصد از مصرف‌کنندگان به منظور انتخاب بهترین کالایی کـه با خواسته‌های آنان مطابقت داشته باشد، دیدگاه‌ها و بررسی‌های آنلاین را مطالعه مـی‌کنند.

همـه‌ی این بررسی‌ها و نظرات، بخشی از تراز SEO هستند. آن‌ها مـی‌توانند باعث رشد شما شوند یـا برعکس، شما را از دور خارج کنند. از برنامـه‌هایی استفاده کنید کـه به شما کمک مـی‌کنند محصولتان بررسی‌های مثبت بیشتری بـه دست آورد.

مـیزان پیشرفتتان را زیر نظر بگیرید

تنـها راهی کـه باعث مـی‌شود رشدی کهب‌وکارتان از طریق SEO ،SEM یـا شبکه‌های اجتماعی بـه دست مـی‌آورد مشاهده کنید، این هست که پیشرفت خود را بسنجید. شما حتما نقطه‌ی شروعتان را درون نظر بگیرید، یک سری معیـار و شاخص به منظور ارزیـابی خود تعیین کنید و به‌این‌ترتیب رشرفتتان نظارت داشته باشید.

برای مثال Google Analytics یـا ابزارهای تجارت الکترونیک مشابه، که تا حد زیـادی تجزیـه‌وتحلیل شما را تسهیل مـی‌کنند. اگر کار با داده‌ها را یـاد بگیرید، بـه منافع و مزایـای غیر قابل‌ انکار آن‌ها پی مـی‌برید.

اگر حس مـی‌کنید بـه کمک نیـاز دارید، یک شرکت مشاوره‌ را انتخاب کنید کـه مشتریـان و اه شما را درک مـی‌کند.

به یـاد داشته باشید کـه جستجوی مؤثر، یک فرایند هست که بـه زمان و تجربه نیـاز دارد. شاید به‌محض شروع شاهد تغییرات فوق‌العاده‌ای نباشید؛ ولی به‌ مرور زمان نکات بیشتری یـاد مـی‌گیرید و حرفه‌ای‌تر عمل مـی‌کنید.
http://www.tahlildadeh.com/NewsDetails/6277.aspx

تصمـیم جسورانـه‌ یک کارآفرین

درس بزرگی از تعطیل شدن شبکه اجتماعی کلوپ

اگر وب‌سایتی داشته باشید با یک مـیلیون کاربر کـه تا رتبه 120 الکسا محبوبیت یـافته و زمانی سومـین سایت پرترافیک کشور شده درون چه شرایطی حاضرید از آن دست بکشید و تعطیلش کنید؟ خصوصا کـه نزدیک بـه 12 سال هم به منظور سرپا ماندن و نگهداری آن وقت و انرژی گذاشته باشید! بین نسبت خروج از یک رابطه و سرمایـه‌ تزریق شده بـه آن ارتباط مستقیم و متقابل وجود دارد. هرچقدر به منظور تداوم یک فرایند، پایداری یکب و کار و یـا تداوم یک رابطه سرمایـه‌گذاری مالی و معنوی بیشتری انجام شود، خروج از آن سخت‌تر و دردناکتر هست کما این کـه هزارانب و کار اینترنتی خنثا و رابطه بی‌سرانجام ادامـه مـی‌یـابد فقط و فقط بـه این دلیل کـه حجم سرمایـه‌گذاری روی آن بسیـار زیـاد انجام شده روی آن نوعی دلبستگی ناخواسته ایجاد مـی‌کند کـه خروج از آن را سخت مـی‌کند.

بزرگترین ویژگی یک کارآفرین جسارت خروج از یک فرایند بی‌سرانجام است، حتا اگر آورده و سرمایـه بیش از خروجی آن باشد. محمدجواد شکوری مقدم کارآفرین موفق کشور و بینانگذار آپارت خیلی زودتر از مجموعه صباویژن شبکه اجتماعی کلوپ را ایجاد کرد. زمانی کـه هنوز خبری از اینستاگرام و فیسبوک نبود و اغلب کاربران ایرانی اورکات گوگل را بـه عنوان شبکه‌اجتماعی مـی‌شناختند و یـاهو مسنجر را بـه عنوان محبوب‌ترین شبکه ارتباطی. درون همان زمان کلوپ بین کاربران ایرانی محبوبتی خاصی پیدا کرد و به سرعت بـه پرطرفدارترین شبکه‌اجتماعی تبدیل شد اگر چه بسیـاری از ما نمـی‌دانستیم کـه شبکه اجتماعی چیست!

حال بعد از 12 سال شکوری مقدم اعلام کرد کـه فعالیت کلوپ پائیز 1396 پایـان خواهد یـافت.. و در ادامـه ضمن بیـان اظهاراتی درون وبلاگ شخصی خود، از کاربران کلوپ خواست درون مدت تعیین شده محتوای خود را از این رسانـه خارج کنند. این کـه چرا و به چه دلیل مجموعه بزرگی مثل صباویژن کـه بخش قابل توجهی از تخصص و رویکرد آنـها رسانـه‌های اجتماعی هست تصمـیم بـه تعطیلی کلوپ گرفتند موضوع این بحث نیست. موضوع اصلی پرداختن بـه ویژگی بارز یک کارآفرین یعنی داشتن جسارت پذیریش تغییر جهت هست کما این کـه گوگل و یـاهو هم سرویس‌های پرمخاطبی مثل اورکات و یـاهو360 را کنار گذاشتند.

قبلا بـه این نکته مـهم اشاره کرده بودیم کـه هرب و کار اینترنتی حتما دکمـه Ctrl+Z داشته باشد. گاهی درک غلط از مفاهیم موفقیت و پشتکار منجر از دست انعطاف‌پذیری و جسارت کافی به منظور تغییر مسیر را دارد. یقین دارم هر بنیـانگذار دیگری کلوپ را ایجاد مـی‌کرد با تکیـه بر مفاهیم سازمانی و شرکتی هرگز حاضر بـه برچیدن آن نمـی‌شد و در بدترین حالت آن بـه به قیمتی پائین‌تر واگذار مـی‌کرد. فقط یک سازمان کارآفرین مـی‌تواند چنین تصمـیم‌هایی بگیرد.

برای پیشرفت درون مسیر کارآفرینی اینترنتی بدون شک حتما چیزی قربانی چیز دیگری شود. دقت کنید ببنید چه چیزی را قربانی چه چیز دیگری مـی‌کنید و در پایـان چه چیزی به منظور شما باقی مـی‌ماند، آنچه مانده هست چقدر با هدف اولیـه فاصله دارد؟ این همان چیزی کـه دیگران بیرون از گود نشسته از درک و فهم آن عاجزند. کافیست نگاهی بـه آگهی‌های سایتهای مشابه کلوپ (از نظر رتبه و حجم مخاطب) بیندازید که تا درک کنید مجموعه صباویژن دقیقا از چه چیزی صرف‌نظر کرد.

تاثیر اینترنت اشیـا بر مدل هایب و کار


تاثیر اینترنت اشیـا بر مدلهایب و کار
در بیشتر سازمان ها، اطلاعات از طریق مسیرهای شناخته شده ای هم چون گزارش های عملکرد، تجزیـه و تحلیل صنایع مشابه، مشاهدات، اینترنت و شبکه های اجتماعی حاصل مـی شود. این اطلاعات درون پایگاه های داده و گزارش های حاصل از تجزیـه و تحلیل ذخیره مـی شود و زنجیره اطلاعات را شکل مـی دهد. درون عصر حاضر این مسیر قابل پیش بینی از اطلاعات درون حال تغییر هست به گونـه ای کـه دنیـای اطراف ما بـه خودی خود بـه یک سیستم اطلاعاتی تبدیل شده است. اینترنت اشیـا بـه عنوان یک فناوری، به منظور حس یـا تعامل با وضعیت داخلی یـا محیط خارجی درون نظر گرفته مـی شود و از طریق شبکه بی سیم و یـا سیمـی و نیز با بـه کارگیری پروتکل اینترنتی اشیـا بـه یکدیگر لینک مـی شوند. این شبکه ها حجم زیـادی از داده ها را بـه منظور تجزیـه و تحلیل محیط مورد بررسی قرار مـی دهند.
زمانی کـه اشیـا هم قابلیت حس و هم برقراری ارتباط را دارند بـه سرعت بـه ابزارهایی جهت درک پیچیدگی و پاسخگویی بـه محیط تبدیل مـی شوند. درون این شرایط سیستم های اطلاعاتی بـه صورت چشمگیری رشد کرده اند و بسیـاری از آنـها بدون دخالت انسان قادر بـه فعالیت شده اند. بـه عنوان مثال فرایند تولید محصول را مـی توان توسط سنسورهایی مورد کنترل قرار داد و از این طریق باعث افزایش کارایی شد. درون واقع زمانیکه محیط بـه صورت پیوسته تحت کنترل قرار مـی گیرد، اقدامات اصلاحی درون زمان مناسب اجرا مـی شود و از تهدیدها و ریسک هایی کـه ممکن استب و کار را با مشکل مواجه کند، جلوگیری مـی شود.
براساس گفته استیو برنتیک، نایب رییس و عضو گارتنر، مدیران ارشد اطلاعاتی حتما درک کنند کـه مخرب ترین تاثیر و تهدیدات رقابتی و به طور مشابه بزرگترین مزیت رقابتی از دیجیتالی سازی یک محصول یـا خدمت بـه وجود نخواهد آمد بلکه از خلق یک مدلب و کار و ارائه ارزش جدید پدیدار خواهد شد. گارتنر ادعا مـی کند کـه تا پایـان سال 2017، بیش از 20 درصد از سازمان ها، دارای خدمات امنیتی دیجیتالی با استفاده از دستگاه ها و خدمات اینترنت اشیـا خواهند بود. بـه طور مشخص اینترنت اشیـا، تاثیر چشمگیری بر وضعیت اقتصادی از طریق تغییر بسیـاری از سازمان ها بـه مدل هایب و کار دیجیتالی و تسهیل مدل های جدیدب و کار دارد. بـه علاوه بـه بهبود کارایی و افزایش جریـان های مالی سازمان کمک مـی کند. اگرچه پیـاده این نوآوری به منظور سازمان ها دارای مزیت های فراوانی هست اما گاهی سازمان را با چالش هایی روبه رو مـی سازد.
در حال حاضر فناوری اینترنت اشیـا و مدل هایب و کاری کـه از اینترنت اشیـا بهره مـی گیرند از بلوغ کافی برخوردار نیستند. با وجود این سازمان ها حتما از طریق برنامـه ریزی و افزایش قابلیت ها و توانایی های خود درون این زمـینـه نسبت بـه رقبای تجاری موجود درون صنعت خود سریعتر اقدام کنند که تا منجر بـه ایجاد مزیت رقابتی به منظور آنان گردد. اینترنت اشیـا از طرق مختلفی باعث ایجاد قدرت درون سازمان ها مـی شود. مثلاً یک شرکت بیمـه ای را به منظور کاهش ریسک توانمند مـی سازد و ارزش جدیدی را از طریق سنسورهایی کـه عادت های رانندگی افراد را ثبت مـی نمایند به منظور بیمـه گذاران خود فراهم مـی آورد. سازمان ها بایستی درون مورد چگونگی بهره برداری از اینترنت اشیـا بـه منظور تحول درب و کار خود آگاهی یـابند.گروه گارتنر اخیراً یک نظر سنجی درون بین مدیران بخش IT انجام داده هست که نشان مـی دهد بخش تولید و خرده فروشی، دو بخشی هستند کـه به صورت خاص انتظارات بالایی از اینترنت اشیـا دارند. بخش صنایع همگانی (نظیر آب، برق و تلفن) و بهداشت و درمان از جمله سایر بخش هایی هستند کـه در خط مقدم سرمایـه گذاری درون زمـینـه اینترنت اشیـا قرار دارند.
داده های اشیـا باعث ایجاد یک مخزن گسترده از اطلاعات مـی شود کـه رویکردهای سنتی مدیریت اطلاعات و منابع درون دسترس را تهدید مـی کند. اما فرایند پردازش و تحلیل این داده ها ارزش بیشتری را به منظور سازمان ها ایجاد مـی کند. تحت تاثیر اینترنت اشیـا، داده های بیشتری از نحوه تعامل کاربران درون محیطب و کار دریـافت مـی شود. این امر تولید کنندگان را با چالش استفاده از اینترنت اشیـا به منظور ارائه محصولات جدید بـه بازار وب مزیت رقابتی درون مقابل استارت اپ های چابک و رقبای داده محور روبه رو مـی کند. البته حتما توجه داشت کـه اینترنت اشیـا نگرانی‌های خاص خود را نیز بـه ارمغان خواهد آورد. مـهمترین نگرانی‌ها مربوط بـه امنیت و حریم شخصی است. چون اتصال مـیلیـاردها دستگاه بـه اینترنت خرابکاری را به منظور هکرها ساده تر و نقض حریم شخصی کاربران آنـها را تسهیل خواهد کرد. بررسی های موسسه تحقیقاتی فارستر نشان مـی‌دهد نزدیک بـه 50 درصد از کارشناسان عرصه فناوری نگران نقض امنیت و حریم شخصی افراد با همـه گیر شدن اینترنت اشیـا هستند.

به علاقمندان این موضوع ، مطالعه موضوعات و مسائل مـهم IOT و تاثیرات آن بر مدلهایب و کار و روند توسعه آنـها توصیـه مـی شود و بیـان مـی شود کـه مفاهیم و اصولب و کاربر اساس این فناوری دچار تغییرات مـهمـی خواهد شد و بر این اساس مدلها و فرایندهایب و کار تغییرات معنی داری را خواهند داشت و روندهای آینده پژوهی نیز این موضوعات را تایید مـی نماید

منبع : http://www.ibcg.ir/

GPON درون شبکه های فیبرنوری

در این مقاله ابتدا بر ضرورت وجود جی پان تاکید خواهیم کرد و سپس بـه بیـان ویژگی‌های این تکنولوژی کـه یکی ازتوپولوژی‌ها و معماری‌های منحصر بـه فرد درون آینده، بـه دلیل قابل اعتماد بودن، ارزان بودن و موثر بودن خواهد بود، مـی‌پردازیم.

لینک مقاله :http://lavancom.com/portal/magazine

در این مقاله همچنین از برخی برنامـه های کاربردی کـه برای پیـاده سازی این سیستم نیـاز داریم، سخن خواهیم گفت کـه شامل موارد زیر مـی شود:

الگوریتم DBA( الگوریتمـی کـه برا ی کنترل سرعت درون حالت اپ استریم کاربرد دارد)
GEM(روش انتقال داخلی)

در ابتدا قصد داریم قسمت های مختلف جی پان را بـه شما توضیح دهیم
همان طور کـه از شکل مشخص هست یک شبکه جی پان مـیتواند بـه 5 قسمت تقسیم شود

در قسمت اول: سوییچی قرار داده شده هست که ترافیک را دریـافت کرده و همزمان هم ترافیک های غیر ضروری را مـی کند.

در قسمت دوم:در این قسمت OLT را مـی بینیم کـه یکی از قسمت های مـهم جی پان مـی باشد. درون واقع مـی توانیم این قسمت را بـه عنوان مغز جی پان بنامـیم. کارهای مـهمـی کـه این قسمت انجام مـی دهد، زمان بندی ترافیک، اختصاص پهنای بند و کنترل بافر مـی باشد.

در قسمت سوم: شبکه توزیع کننده فیبری را مـی بینیم کـه در آن تعداد زیـادی اس قرار داده شده است. توجه داشته باشید از آنجایی کـه جی پان زیر مجموعه یکی از معماری های پان مـیباشد یک کابل فیبری بـه پورت جی پان یـا همان OLT متصل مـی شود و تمامـی کاربران بـه آن متصل مـیشوند. نام این قسمت ODN مـیباشد کـه دارای طبقه بندی های زیر مـی باشد: A, B, B+, C and C+

معمول ترین آنـها B+ مـیباشد کـه اجازه مـیدهد سیگنال هارا که تا 64 کاربر توزیع دهد و به مدت 20 کیلومتر ادامـه مـیابد.

قسمت چهارم: قسمت نـهایی درون جی پان مـیباشد

قسمت پنجم: تجهیزات کاربران را نشان مـیدهد و اگر به منظور کاربران شـهری باشد شامل دستگاه ستاپباو کامپیوتر و یـا تلفن مـیشود

اینترنت اشیـا IOT

به گزارش خبری گروه رایـان پرتو بـه نقل از مقاله اینترنت اشیـا IOT و کاربرد های آن با قلم عاطفه فرازمند و سروش احمدی
تا پیش از این تصور اغلب ما این بود کـه تنـها این انسان ها هستند کـه قرار هست با ابزارهایی کـه در اختیـار دارند توسط شبکه اینترنت بـه هم متصل باشند، و شخصا از قابلیت های آن بهره ببرند.
اما بیش از یک دهه هست که مفاهیم جدیدی شکل گرفته و در چند سالاخیر درون قالب یک سری محصولات هوشمند بـه بازار راه پیدا کرده. اکنون درون مورد ایده ای صحبت مـی کنیم کـه بر اساس آن هر شیء فیزیکی قادر خواهد بود با اتصال بـه اینترنت یـا بـه کمک سایر ابزارهای ارتباطی، با سایر اشیـا تعامل داشته باشد. اینترنت اشیـا بـه این معنا هست که بسیـاری از وسایل روزمره مورد استفاده ما با اتصال بـه اینترنت، وظایف و اطلاعات خود را با هم و یـا با انسان ها بهاشتراک بگذارند. مـهمترین عامل اینترنت اشیـا، یکپارچگی چندین تکنولوژی و راهکار ارتباطی است.

تکنولوژیـهای شناسایی و ردیـابی، حسگرهای سیمـیو بی سیم و شبکه های فعال، پروتکلهای افزایش ارتباط (قسمتی از نسل بعدی ارتباطات است) و هوشمندی اشیـا مـهمترین قسمتهای اینترنت اشیـا هستند. درون این بررسی دیدگاههای مختلف اینترنت اشیـا بیـان شده است

لینک مقاله : www.civilica.com




[شرکت رایـان پرتو باختر - rpb.ir شرکت نوین ساختار ایده ال پرتو]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 26 Nov 2018 08:21:00 +0000